Jak napisać CV lub znaleźć ofertę pracy przez internet? Fachowcy podpowiadają, podopieczne Caritas nabierają umiejętności.
Piotr Kobierski pomaga pokonać paniom pułapki klawiatury.
Katarzyna Matejek /Foto Gość
Samotnej mamie i kobiecie po przejściach niekiedy trudno zapanować nad codziennością. Nawet wizyta w urzędzie pracy to dla niej wyzwanie, bo gubi się wśród urzędniczej nomenklatury, bo nie wierzy w swoje umiejętności, bo nie umie napisać CV. W czerwcu ubiegłego roku ruszył program „Aktywnie żyje się lepiej” wyróżniony i finansowany przez Caritas Polską, który krok po kroku uczy kilka mieszkanek Domu Samotnej Matki oraz Centrum Kryzysowego w Koszalinie, jak poradzić sobie ze sobą, dzieckiem oraz na rynku pracy.
Jak pisać „ź”?
Za uczestniczkami programu spotkania grupowe i indywidualne z psychologiem oraz pedagogiem. – Celem tych spotkań było wzmocnienie samooceny, motywacji oraz wypracowanie umiejętności przydatnych w komunikacji międzyludzkiej i wychowaniu dzieci – wyjaśnia koordynatorka Caritas diecezjalnej Małgorzata Nowak. – Obecnie rozpoczął się etap opanowywania umiejętności bezpośrednio potrzebnych w pracy zawodowej. Zaczęłyśmy od kursu pracy z komputerem oraz programami operacyjnymi. Panie przez miesiąc uczą się tego pod okiem fachowca. Zajęcia odbywają się w centrali Caritas, po pięć godzin dziennie przez pięć dni w tygodniu.
Dostępne jest 26% treści. Chcesz więcej?
Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.